Pendampingan SMK Negeri 6 Kerinci dalam Mewujudkan Sekolah Ramah Anak

  • Hengki Yandri IAIN Kerinci
  • Ahmad Jamin Institut Agama Islam Negeri Kerinci
  • Dosi Juliawati Institut Agama Islam Negeri Kerinci http://orcid.org/0000-0003-4934-7593
  • Marjan Fadil IAIN Kerinci

Abstrak

The problem of violence in the world of education becomes a very important topic to be solved, so there needs to be concrete action from the world of education such as realizing a Child Friendly School. The purpose of this assistance is to provide assistance in SMK Negeri 6 Kerinci in realizing a Child Friendly School. This method of mentoring is carried out through workshops, lectures and questions held on January 22, 2022. The scope of this activity was carried out in SMK Negeri 6 Kerinci with respondents to the entire academic community of SMK Negeri 6 Kerinci. The results of this assistance show that the academic community of SMK Negeri 6 Kerinci has good education and a strong joint commitment in realizing Child-Friendly Schools to make SMK Negeri 6 Kerinci as a Child-Friendly School Role Model in Kerinci Regency

Unduhan

Data unduhan belum tersedia.

Referensi

Cuevas, C. A., Finkelhor, D., Turner, H. A., & Ormrod, R. K. (2007). Juvenile Delinquency and Victimization A Theoretical Typology. Journal of Interpersonal Violence, 22(12), 1581-1602.

Firmansyah, T. (2022, January 10). Disdik Sampang Mediasi Kekerasan yang Dilakukan Seorang Guru. Retrieved from Republika: https://www.republika.co.id/berita/r5fvt5377/disdik-sampang-mediasi-kekerasan-yang-dilakukan-seorang-guru

Juliawati, D., Yandri, H., & Afrifadela, N. (2020). Self Control Belajar Siswa di Sekolah dalam Menghadapi Era Revolusi Industri 4.0. Tarbawi: Jurnal Ilmu Pendidikan, 16(1), 71-80.

Maulida, H. (2020). Perilaku Komunikasi Di Sekolah Ramah Anak Kota Magelang. Sosio Informa, 6(3), 239-251.

Na'imah, T., Widyasari, Y., & Herdian, H. (2020). Implementasi Sekolah Ramah Anak untuk Membangun Nilai-Nilai Karakter Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(2), 747-756.

news.detik.com. (2021, November 11). Visum Siswa SMP Tewas Usai Dianiaya Guru di NTT: Ada Sejumlah Bekas Luka. Retrieved from news.detik.com: https://news.detik.com/berita/d-5806726/visum-siswa-smp-tewas-usai-dianiaya-guru-di-ntt-ada-sejumlah-bekas-luka?single=1

Nuraeni, L., Andrisyah, A., & Nurunnisa, R. (2019). Efektivitas Program Sekolah Ramah Anak dalam Meningkatkan Karakter Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 4(1), 20-29.

Nuzuli, A. K. (2020). Komunikasi Orang Tua dan Tingkat Stres Mahasiswa Perantauan Pada Larangan Mudik Covid 19. Komunida: Media Komunikasi Dan Dakwah, 10(3), 242–260. https://doi.org/https://doi.org/10.35905/komunida.v10i02.1525

Nuzuli, A. K. (2021). Pelatihan Media Sensitif Gender bagi Penggiat Media Bersama DP3AP2KB Provinsi Jawa Tengah. Jurnal Komunikasi Profesional, 5(3), 294–304. https://doi.org/https://doi.org/10.25139/jkp.v5i3.3815

Putri, A., & Akmal, A. (2019). Ramah Anak: Tantangan dan Implikasinya Terhadap Pemenuhan Hak Anak. Journal of Civic Education, 2(3), 228-235.

Rambe, D. K. (2019). Pengaruh Pelatihan dan Insentif Terhadap Kinerja Karyawan pada PT. Bina Pitri Jaya Kab. Kampar, Riau . Medan: Universitas Negeri Medan.

Rebon, R. (2021, November 2). Kasus Kekerasan Guru Pada Siswa Di Rote Ndao Berakhir Damai. Retrieved from kupang.tribunnews.com: https://kupang.tribunnews.com/2021/11/02/kasus-kekerasan-guru-pada-siswa-di-rote-ndao-berakhir-damai?page=1

Rosalin, L. N. (2020). Panduan Sekolah Ramah Anak. Jakarta: Kementerian Pemberdayaan Perempuan dan Tumbuh Kembang Anak RI.

Ruswita, N., Yandri, H., & Juliawati, D. (2020). Analisis Perilaku Bullying Siswa di Sekolah. Jurnal Konseling Komprehensif: Kajian Teori dan Praktik Bimbingan dan Konseling, 7(2), 47-57.

Yandri, H., Daharnis, D., & Nirwana, H. (2013). Pengembangan Modul Bimbingan dan Konseling untuk Pencegahan Bullying di Sekolah. Konselor, 2(1), 98-106.

CROSSMARK
Diterbitkan
2022-06-28
DIMENSIONS
Cara Mengutip
Yandri, H., Jamin, A., Juliawati, D., & Fadil, M. (2022). Pendampingan SMK Negeri 6 Kerinci dalam Mewujudkan Sekolah Ramah Anak. Altifani : Jurnal Pengabdian Masyarakat Ushuluddin, Adab, Dan Dakwah, 2(1), 49–56. https://doi.org/10.32939/altifani.v2i1.1120
Bagian
Articles