Peran Dakwah Habib Jafar di Media Sosial dalam Mempengaruhi Sikap dan Perilaku Remaja
Abstract Habib Jafar uses the social media platform Instagram to provide lectures, advice and religious teachings to his followers. This research uses a qualitative approach. using the literature review method. This method was chosen because it can provide comprehensive insight into the role of da'wah in fostering youth enthusiasm in the general media regarding Habib Ja''far's teenage behavior and behavior through a review of relevant literature. The term da'wah consists of two syllables, namely term and da'wah. Etymologically, this term means a design, idea or anything that the mind uses to understand something. Da'wah consists of faith or belief that there is only one God and no one is capable of obeying His commands
Downloads
References
Ahyar, D. B. (2019). Analisis Teks Dalam Penelitian Kebahasaan (Sebuah Teori dan Aplikatif). Shaut Al Arabiyyah, 7(2), 100. https://doi.org/10.24252/saa.v7i2.10273
Alimuddin, N. (2007). Konsep Dakwah dalam Islam. Jurnal Hunafa, 4(1), h.1-2.
Astuti, M., Febriani, R., & Oktarina, N. (2023). Pentingnya Pendidikan Islam Dalam Membentuk Karakter Generasi Muda. Jurnal Faidatuna, 4(3), 140–149. https://doi.org/10.53958/ft.v4i3.302
Ayub, M., & Sulaeman, S. F. (2021). Dampak Sosial Media Terhadap Interaksi Sosial Pada Remaja: Kajian Sistematik. Jurnal Penelitian Bimbingan Dan Konseling, 7(1), 1–12.
Budiharjo. (2007). Konsep Dakwah Dalam Islam. Jurnal Hunafa, 4(1), 73–78. https://core.ac.uk/download/pdf/229979802.pdf.
Fajrussalam, H., Nursyahbani, A., Khoirunnisa, A., Nurbaiti, N., & Ningrum, N. C. (2023). Konten Dakwah Habib Ja’far Al-Haddar di Media Sosial Tiktok. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(1), 1647–1659.
Firdaus, F., & Romadhan, I. (2022). Retrorika Dakwah Habib Husain Jafar Dalam Konten Pemuda Tersesat. 546–553.
Firmansyah, M., & Nasvian, M. F. (2022). Dakwah “Pemuda Tersesat: Gaya Bahasa Dakwah Habib Ja’far Al Hadar.” JIIP - Jurnal Ilmiah Ilmu Pendidikan, 5(5), 1525–1533. https://doi.org/10.54371/jiip.v5i5.599
Haile G, A. M. and E. A. (2023). analisis isi pesan dakwah oleh habib jafar al hadar melalui media sosial instakram@hudein-hadar. In ilmiah (Vol. 4, Issue 1).
Iskandar, A., & Habibi, M. (2022). Gaya komunikasi dakwah habib jafar di media sosial. Jurnal.Umj.Ac.Id/Index.Php/JKII/Index, 1(2), 33–37.
Istiani, N., & Islamy, A. (2020). Fikih Media Sosial Di Indonesia. Asy Syar’Iyyah: Jurnal Ilmu Syari’Ah Dan Perbankan Islam, 5(2), 202–225. https://doi.org/10.32923/asy.v5i2.1586
Mokodompit, N. F. (2022). Konsep Dakwah Islamiyah. Ahsan: Jurnal Dakwah Dan Komunikasi, 1(2), 112–123.
Putri, R. A. A., Hidayat, H., & ... (2023). Peran Da’i Dalam Meminimalisir Kenakalan Remaja di Rumah Susun Kelurahan 24 Ilir Kecamatan Bukti Kecil Palembang. ULIL ALBAB: Jurnal Ilmiah …, 2(8), 3496–3502. https://journal-nusantara.com/index.php/JIM/article/view/1995
Sugiestian, N. (2020). Peran Dakwah Dalam Problematika Masa Remaja. Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Parepare, 4(7), 5.
Sulastri, I., Yenni Gustia, A., & Juniati, L. (2020). Penggunaan Media Sosial dalam Berdakwah: Study terhadap Da’i di Kota Padang. Al-Munir: Jurnal Komunikasi Dan Penyiaran Islam, 11(2), 153–163. https://ejournal.uinib.ac.id/jurnal/index.php/almunir
Wibowo, A., Tinggi, S., Islam, A., & Purworejo, A.-N. (2019). Penggunaan Media Sosial sebagai Trend Media Dakwah Pendidikan Islam di Era Digital. Jurnal Islam Nusantara , 03(02), 339–356.
Yuliasih, M. (2022). Pemanfaatan Instagram Sebagai Media Dakwah Bagi Generasi Millenial. Jurnal Da’wah: Risalah Merintis, Da’wah Melanjutkan, 4(2), 65–76. https://doi.org/10.38214/jurnaldawahstidnatsir.v4i2.106
Zuhdi, A., Khairul Nuzuli, A., & Febrianto, F. (2022). Strategi Dakwah Dalam Membina Akhlak Remaja di Desa Bendung Air Kayu Aro. Ishlah: Jurnal Ilmu Ushuluddin, Adab Dan Dakwah, 4(1), 145–160. https://doi.org/10.32939/ishlah.v4i1.175
Copyright (c) 2024 Purnama Wita
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.